Zaytung.Com
Zaytung
Uzun uzun yaz
SİNEMA

2019 Emmy Adayları: Game of Thrones ve Milleti ''Abi kesin izlemen lazım'' Diye Darladığınız O Dizi...

-> Galatasaray'dan puan alan BTC Turk Yeni Malatyaspor, maç primi olarak futbolcularına toplam 5 bitcoin dağıttı
-> Havaların soğumaya başladığı şu günlerde yine kışlıklar arasından çıkarılanlardan ilki 3 sene önce alınan LC Waikiki uzun kollu tişörtler oldu...
-> 3 korner atışı sonrası penaltısı verilmeyen Menemenspor, kural hatası olduğu gerekçesiyle TFF'ye başvurdu...
-> Bedellilerin askerlik boyunca ''komutanım'' yerine yanlışlıkla "hocam" diye hitap ettiği uzman çavuş, ALES'e başvurmaya hazırlanıyor...
-> Egemen Bağış’ın Prag Büyükelçisi olmasından sonra, eski ekonomi bakanı Zafer Çağlayan’ın da İsviçre’nin saatleri ile ünlü Cenevre şehrine Başkonsolos olarak atanması bekleniyor...
FOTOHABER

Üsküdar Üniversitesi Rektörü Nevzat Tarhan: ''Tıp fakültemizde verilen eğitimle tedavi çok mümkün olmadığı için daha ziyade huzur içinde ölme konusuna yoğunlaşarak...''

Egemen Bağış: ''Artık her pazar bir haleluya maleluya sallarım...''

VİDEOHABER

Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından her seferinde sert bir "Harayo" ile karşılanan Putin: ''Lan o İngilizce miydi? Ben de Türkçe hoşgeldin gibi bir şey sanıyorum...''

HALKIN SESİ

İBB tarafından Albayraklar'ın damadına 1.3 Milyar TL'lik araç kiralama ihalesi verildiğini yazan köşe yazarına 2 saat içinde soruşturma açıldı...

"2 saat de iyi ama keşke yazı daha yayınlanmadan soruşturma açılabilse. Yargımız AKP'li yiyicilerin arkasını kollama konusunda hala yeterince hızlı değil maalesef... "
SPOR

Sözleşmede Falcao'ya Eflak ve Boğdan'ı da Verdiği Ortaya Çıkan Galatasaray Yönetimi, Krizi Çözmek Üzere Romanya'ya Hareket Etti...

Galatasaray'ın Monaco'dan transfer ettiği Radamel Falcao'yla imzalanan sözleşmenin ağır şartları gündemi meşgul etmeye devam ederken, transferi bitirme konusunda kendisini fazla kaptıran yönetimin Kolombiyalı golcüye Eflak ve Boğdan'ı da verdiği ortaya çıktı. devamı...
BLOG

Winter is Coming: Doğalgaza Alternatif Olarak Her Evde Bulunabilecek Düşük Maliyetli Yakacaklar...

DERGİ
ANKET

N'olmuş n'olmuş?

KİTAP

Instagram Resim Altlarınız İçin: Bir Takım Yeni Nesil Şairler ve Oldukça Acaip Kitapları...

ASTROLOJİ

KOÇ (21 Mart - 20 Nisan)

Sevgilinizin rahat ve umursamaz tavırları illa ki sizi aldattığı anlamına gelmiyor. Ancak bayram tatilini memleketinde ailesiyle geçireceğini söyleyip Kaş'a gitmesi o anlama geliyor olabilir. O işi bi araştırın siz... devam...
Zaytung Zone

''Amaaan şimdi eve gidip kim yemek yapacak?'' şeklinde düşünen takipçilerimizi diğerlerinden bi tık daha fazla seviyoruz, dürüst olalım...

Popmundo: Maceralar

Yargıda Reform Paketinin Ayrıntıları Netleşiyor: Her Hafta Kurayla Belirlenecek Bir Mahkeme, Tamamen Bağımsız Olarak Hukuka Uygun Kararlar Verecek...

Adalet Bakanlığı'nın hazırladığı ''Yargı reformu strateji belgesi'' kapsamında hazırlanan ilk yargı paketiyle ilgili çalışmada sona gelinirken, paketin ayrıntıları da kamuoyuna sızmaya başladı. devamı...

3,5 Yıllık Meslek Hayatına Tamamı Ölümlü 5 Tren Kazası Sığdırmayı Başaran TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın'dan 2 Ölümlü Buruk Veda..

Bilecik’te dün yaşanan ve iki makinistin hayatını kaybettiği üzücü tren kazası ile birlikte göreve getirildiği günden bugüne geçen 3,5 yıllık süre zarfına sığdırdığı can kaybı sayısını 36’ya çıkaran TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın bu sabah şok bir atama ile görevden alınmasının yankıları sürüyor..devamı...

İçişleri Bakanlığı, Kamusal Alanlardaki Başıboş Çocuk Terörüyle Etkin Mücadele İçin Düğmeye Bastı

Oyun

Nasıl Yaratıldı, Kimleri Ne Kadar Zengin Etti? Pokemon Go Ekonomisi'ne Giriş-101

Dünya sanal gerçeklik teknolojisini konuşurken tüm bu muhabbetlerin içine edip şakkadanak gündeme oturan Pokemon Go “bırakın sanalı, AR (Zenginleştirilmiş gerçeklik) diye bi şey var çok acaip!" dedi ve sazı eline aldı. Peki tarihe geçen bu şahane oyun nasıl ortaya çıktı…

 

Pokemon Go nasıl yaratıldı?

Her şey bir şaka projesi ile başladı. Google’da haritalar yöneticisi olarak çalışan Tatsuo Nomura, Nintendo’ya “Pokemon Challenge” adında bir proje sundu. Sonra “Google haritasına sizin bücürleri entegre edebilir miyiz?” diye yola çıktılar. Fikir gelişti, büyüdü ve Tatsuo “ben ne yapıyorum burada arkadaş” deyip, bir aydınlanma ile Google’daki şahane kariyerini sonlandırarak Niantic Games’teki proje koltuğuna oturdu. 2013 yılının sonlarına doğru Nintendo ile oyunu geliştirmeye koyuldular. Tam gelişemese de bugün elimizdeki Pokemon oyununu yarattılar.

 

Peki ya rakamlar ne alemde?

Oyun resmi olarak sadece 3 ülkede çıktı; Avusturalya, Yeni Zelanda ve Amerika. Fakat veriler sadece 3 ülkeden gelmedi…

Çıktığı gün Amerika’daki tüm Android cihazların %5.16’sına yüklendi. Bu rakam Yeni Zelanda’da %16, Avusturalya’da %6.6

“Musaitseniz bu akşam bi sevişelim mi?” uygulaması olan Tinder’dan daha fazla indirildi

Amerika’daki tüm gençlerin %60’ı bu oyunu oynuyor.

Oyuncular günlük olarak ortalama 43 dakika 23 saniye Pokemon Go oynuyor. Bu Whatsapp, Instagram, snapchat ve Messenger uygulamalarının ortalama sürelerinden daha fazla

Oyuncuların yaş aralığı %22’si (13-17), %46’sı (18-29), %25’i (30-50) ve %6’sı (50+)

Bu büyük kitlenin %37’si erkek %63’ü kadın oyunculardan oluşuyor

Resmi bölgelerden kayıtlı 77 milyon kullanıcısı var. Buz dağının alt tarafının ise bunun birkaç katı büyüklüğünde olduğunu söyleyelim.

Günlük aktif kullanıcısı ise 25 milyon

Nintendo şirketinin hisselerinde oyun çıktıktan 5 gün sonra 9 milyar dolar artış oldu

Oyunun gelişim sürecinde 30 milyon dolar yatırım yapıldı

4.9 milyon dolar ile ilk 13 saatte ABD’de tarihin en çok hasılatını elde eden uygulaması oldu. Şuana kadar 200 milyon dolar gelir elde etti. Daha beta aşamasında ve 3 ülkede legalken…

 

Henüz 3 ülkede legal demişken, illegal tarafta işler nasıl?

Valla çok şükür iyi. Sağ olsun Niantic oyunu bir hayli eksik piyasaya sürdüğü ve önlem alma konusunda yetersiz olduğu için ortalıkta envai çeşit hilesi hurdası dönüyor. Yapımcılar kadar olmasa bile onlar da bu işten yancı kontenjanında nemalananlar…

 

Nox - Bluestacks

Android cihazlarınızdaki yani mobil aletteki işlerinizi bilgisayar başında yapabilmenizi sağlayan uygulamalar. Mobil oyunu minicik ekranda oynamak istemiyorsan burada bilgisayar oyunu gibi oynayabiliyorsun. Durum böyle olunca Pokemon Go oyuncularıyla onlar da tanıştı. Fake GPS falan derken 16 milyona yakın kullanıcıya ulaştılar. Evet, durduk yere zengin oldular…

 

FakeGPS Smooth IOS

Yok abi o kadar da değil deyip telefondan fakeGPS işine girenlerin 1 numaralı uygulaması. IOS’ta 2.69’a satılan bu uygulama bir anda popüler oldu. Allala? Neden acaba?

 

Powerbank üreticileri

Zaten hali hazırda telefon bağımlısı insanların imdadına yetişen bir teknolojiydi. Şimdi ise olmazsa olmazlar arasına girdi. Pokemon Go oynuyorsan ve hileci değilsen bunlardan bir tane şart oldu. Yani onlar da güzel iş yapıyor bu ara…

 

Pokesnipers, Pokevision, Poke ZZ gibi siteler

FakeGPS ve yukarıda bahsettiğimiz uygulamaların patlaması ile Google harita sistemi ilk kez bu kadar illegal bir işe alet oldu. Her yerde bu ve benzeri Pokespawn siteleri var. İstediğiniz Pokemon’un açık adresleri bulunuyor. Gidip evinden aldırabilirsiniz yani…

 

Central park esnafı

Amerika’nın ünlü yerlerinden biri. Pokemon yokken de duymuştuk buraları. Bizde de var Merkez park diye bi yer ama Bağcılar'da, çoluk çocuk mesken tutmuş. Velhasıl, ender Pokemon’ların ve Lure dolu Pokestop’ların mekanı. Günlük ortalama 250bin genç buraya Pokemon avlamaya geliyor. Yani anlayacağınız oralar hep hotdog’cı falan oldu. Türkiye’de de Göztepe parkı şahane…

 

Elo boost siteleri

FakeGPS ve bilumum hileleri bırakın adamlar bu işin botunu geliştirmiş. Veriyorsun hesabını, basıyorsun parayı bugün git yarın gel diyorlar. Alıyorsun 30 level hesabı. İçinde bir sürü ender Pokemon, sonra Ash Ketchum Esenyurt şubesi gibi havalara giriyorsun. Emekçilerin hakkını yediğin gibi durduk yere milleti zengin ediyorsun…

 

Nintendo

Yukarıda da bahsetmiştik. Pokemon Go’yu kendi yapmadı ama yapmış kadar oldu. Şirket değeri 5 gün içinde 9 milyar dolar arttı. Tatsumi Kimishima, bugün şirketi satıp gitse 3-5 tane daha Nintendo kurar yani.

 

 


facebook'ta Paylaş twitter'a yolla Allah'a havale et

Yorumlar:

Sıradaki Oyun İçerikleri:

Sıradaki Haberler:

(7.9.2019)

İBB tarafından Albayraklar'ın damadına 1.3 Milyar TL'lik araç kiralama ihalesi verildiğini yazan köşe yazarına 2 saat içinde soruşturma açıldı...

"2 saat de iyi ama keşke yazı daha yayınlanmadan soruşturma açılabilse. Yargımız AKP'li yiyicilerin arkasını kollama konusunda hala yeterince hızlı değil maalesef... "

Nesrin Varsular, Avukat


Diğer yorumlar ->

(25.6.2019)

İstanbul seçiminde 92 oy alan bağımsız aday, seçimin tekrarlanmasını istedi: ''Oylarım başkasına yazılmış...''

"Ben bunu çok net döverim..."

Sadi Güven, Kamu Görevlisi


Diğer yorumlar ->