Zaytung.Com
Zaytung
Uzun uzun yaz
BLOG

Şehirler Arası Otobüste Ağlayan Çocukla Mücadele Rehberi

-> Yeni ayrılan çiftin instagram hesaplarında ''Daha neler kaçırdın bak gör'' tandanslı paylaşımları hız kesmeden devam ediyor...
-> Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, benzin ve motorine bugün zam yapılmayacağını açıkladı...
-> Adana'da, girdiği kebapçıda ton balıklı salata siparişi veren Kerim D'nin (27) sebep olduğu olaylar nedeniyle, valilik tarafından il genelindeki kebapçılara girmesi yasaklandı...
-> Pentagon'un Türkiye'ye yaptırım kararı sonrası Trump Twıtter'den esti gürledi: ''Kahrolsun ABD!''
-> Yıllık izin öncesi 72 saattir araliksiz nöbet tutan hastane çalışanı E.G(30)'nin yıllık iznini de yoğun bakım ünitesinde geçireceğine kesin gözüyle bakılıyor...
FOTOHABER

Rusya'dan düzeltme: ''Hepsinde S-400 yok, birkaç uçakta bozuk domatesler var...''

Alaçatı Skimbeach'te küçük suya 50 TL vermemek için direnen Önder Der(32), geri adım atmamakta kararlı...

DERGİ
VİDEOHABER

Seydioğlu Baklavaları: ''Tam diğer baklavacıları FETÖ'den aldılar, meydan bize kaldı derken...'''

ANKET

N'olmuş n'olmuş?

HALKIN SESİ

İstanbul seçiminde 92 oy alan bağımsız aday, seçimin tekrarlanmasını istedi: ''Oylarım başkasına yazılmış...''

"Ben bunu çok net döverim..."
SPOR

A Millilerin Zor Gecesi: Kazanırlarsa İzlanda Havalimanında, Kaybederlerse İstanbul Havalimanında 3 Saat Geçirecekler...

Haftasonu Dünya Şampiyonu Fransa’yı 2-0’lık sonuçla geçen A Milliler, Grubun iddialı takımlarından İzlanda ile bu gece kozlarını paylaşacak. Kazanması halinde gruptan çıkmak adına büyük bir avantaj yakalayacak olan A Millilerde hedef mutlak 3 puan. devamı...
ASTROLOJİ

KOÇ (21 Mart - 20 Nisan)

Sevgilinizin rahat ve umursamaz tavırları illa ki sizi aldattığı anlamına gelmiyor. Ancak bayram tatilini memleketinde ailesiyle geçireceğini söyleyip Kaş'a gitmesi o anlama geliyor olabilir. O işi bi araştırın siz... devam...

Yarım Kamyon Süper Kahraman 22. Marvel Filminde: Avengers Endgame

Kapital 3. Cilt'ten, Aşiretler Raporu'na... 14 Şubat'ta Sevgiliye Hediye Edilebilecek Birbirinden Anlamlı 7 Kitap

Zaytung Zone

''Amaaan şimdi eve gidip kim yemek yapacak?'' şeklinde düşünen takipçilerimizi diğerlerinden bi tık daha fazla seviyoruz, dürüst olalım...

Popmundo: Maceralar

F-35 Meselesini ''Abi bizim o kadar uçağa verecek paramız yokmuş'' Demesine Gerek Kalmadan Çözen Türkiye, Uluslararası Arenada Dik Duruşunu Korumanın Sevincini Yaşıyor...

ABD ile yaşanan S-400 krizi sonrası ilk yaptırım olarak 2002'den bu yana yer aldığı F-35 programından çıkarılan Türkiye, yaklaşık maliyeti 25 Milyar Dolar olan 116 uçaklık masraftan kurtulmanın sevincini yaşıyor. devamı...

Özel Beybihan Üniversitesi, Öğrencilere Diledikleri Kampüse Giriş İmkanı Sunan ''Sahte Kimlik'' Uygulamasıyla ''Tercih Yarışında Ben de Varım'' Diyor...

YKS sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte üniversiteler arasındaki tercih yarışı da başlarken, Özel Beybihan Üniversitesi'nden sürpriz bir atak geldi...devamı...

Teoman, Yaklaşık 30 Manken Eşliğinde Çektiği Yeni Klibinde Yine "Yalnızlık", "Aşk Acısı", "Hayatın Anlamsızlığı" Falan Gibi Konuları İşledi

Oyun

Röportaj: Gram Games Kurucusu Mehmet Ecevit'ten Mobil Dünyada Başarı Sırları

Son yıllarda sık sık konuştuğumuz; Türk yapımı oyunlar ve Türkiye’deki oyun sektörünün gelişimi konusunu biraz daha açalım istedik. Bu konuda Türkiye’nin en başarılı şirketlerinden biri olan Gram Games’in kurucusu Mehmet Ecevit sorularımızı yanıtladı. Oyun geliştirmek, pazarda başarılı olmak, kitlenin ne istediğini bilmek ve daha pek çok konuyu masaya yatırdık. Bir gün ben de oyun geliştirmek istiyorum ama konu hakkında gram fikrim yok” diye hayıflanıyorsanız bu sohbet ufkunuzu açabilir. Zira Gram Games, genç oyun geliştiriciler için şahane bir ilham kaynağı olabilir…

 


1- Öncelikle Gram Games’in kuruluş öyküsünden kısaca bahseder misiniz?

Gram Games 2012 yılında, mobil platformlar için ilgi çekici ve eğlenceli oyunlar üretmek amacıyla İstanbul’da kuruldu.

İlk oyunumuz, Robi adında bir arcade oyundu. Bazı denemeler yaptıktan ve takip etmemiz gereken KPI'ları belirledikten sonra Clash of Clans'ın ilk rakiplerinden biri olan Railroad Gangs oyununu geliştirerek piyasaya sunduk. Birçok benzersiz oyun mekaniği geliştirmiştik. Ancak pazarlama deneyimimiz olmadığı ve oyun ekonomisinde büyük hatalar yaptığımız için üzerinde bir yıldan uzun süre çalışmış olmamıza rağmen bu oyunlar yeteri kadar ilgi görmedi.

Ardından, şu anda 70 milyonun üzerinde indirilme ile global hit’imiz olan 1010!’i oyunseverler ile buluşturduk. 1010!’i piyasaya sürerken bankada sadece 25,000 dolarımız kalmıştı. Pazarlama için bir kuruş bile harcamadığımız halde 1010!, Asya'da büyük ilgi gördü. Bence 1010!’in bu kadar ilgi görmesi ve bu bu oyundaki başarımızın başlıca nedenlerinden biri oyun son derece basit olmasına rağmen ustalaşmak için derin bir strateji gerektirmesiydi.

1010!’in başarısının ardından bulmaca oyunları konseptinden devam ederek Ocak ayında Merged!’ü, bu Ağustos sonu da Six!’i yayınladık. En yeni oyunumuz Six! bir hafta gibi kısa bir sürede 2 milyon’dan fazla oyuncu tarafından indirilerek büyük bir başarıya ulaştı.

Tüm bunlara ek olarak birlikte çalıştığımız partnerler ile ilişkilerimizi güçlendirmek ve uluslararası yetenekleri bünyemize dahil etmek adına geçtiğimiz Temmuz ayında Londra ofisimizi açtık.
2- Bize biraz rakamlarla Gram Games’i anlatır mısınız?

Gram Games; geliştirdiği mobil oyunları ile dünya çapında 85 milyondan fazla oyuncuya hitap eden bir mobil eğlence stüdyosudur. Şu an için Londra ofisimizde 2, Türkiye ofisimizde ise 38 kişi olmak üzere toplamda 40 kişilik genç ve dinamik bir ekibiz.


3- Gram Games bu zamana kadar hangi oyunları geliştirdi?

Gram Games’te mobil platformlar için genellikle bulmaca tarzında oyunlar geliştiriyoruz. Bu zamana kadar 1010!, 1010! World, Merged!, Lumino! ve son olarak geçtiğimiz ay yayınladığımız Six! olmak üzere toplamda 5 ürünümüzü oyun severler ile buluşturduk.

Detaylar; http://gram.gs/games.html

 

4. Oyunların sonundaki "!" işaretinin nedeni nedir? 

Neden olmasın!? Birçok teori duyduk fakat bunu açıklamaya henüz hazır değiliz. :)
5- Şirketin bu zamana kadar aldığı ödüller ve kazandığı başarılar nelerdir?

 

6- Bu başarının arkasındaki sırlar nelerdir?

Birlikte çalıştığımız insanlar, onların gelişimleri, çalışma kültürümüz ve çalışma ortamımız hep birinci öncelikte oldu. Gram Games sadece stüdyo tasarımı yada sunduğu imkanlar ile değil aynı zamanda oluşturduğu çalışma modeli ve yaratıcılığa dayanan kültürü ile de Silikon Vadisi’ni İstanbul'da yaşatan bir oyun stüdyosudur diyebiliriz. Çok hızlı büyüyebilmemizin ve bunu istikrarlı olarak devam ettirebilmemizin arkasında yaptığı işi dünya standartlarında yapmaya özen gösteren ekip arkadaşlarımız ve onlarla oluşturduğumuz bize özgü bir çalışma kültürümüz var.

 

7- Şirketin ekip yapısı, işleyişi ve bünyesinde barındırdığı farklı yetenekleri hakkında bilgi verebilir misiniz?


Tecrübe veya rolleri ne olursa olsun tüm çalışanlarımızın fikirlerini ve yorumlarını doğrudan paylaşabildikleri ve ekipler içerisinde en yetkili insanın düşüncelerinin değil en verimli fikrin hayata geçmesini sağlayan, ara yöneticilerin olmadığı ve kararların objektif kriterler temel alınarak verildiği yatay bir organizasyon yapımız var. Dünya çapında hızlı büyüme yakalayabilmiş Zappos, Medium ve benzeri şirketlerde de başarı ile uygulanan bu organizasyon yapısı bize hem hız hem de özgün fikirlerimizle rekabet gücü kazandırıyor.

Bir yandan mevcut oyunlarımızı daha da iyi bir noktaya getirmek için çaba sarfederken bir yandan da yeni oyunlar üzerinde çalışıyoruz. Tüm arkadaşlarımız yeni oyun fikirlerini sunabiliyor. Her hafta bir günümüzü sadece prototip oyunlara ayırıyoruz, ki bu ARGE bütçemizin %20 civarında olduğunu gösteriyor. Prototip günü sonunda fikirlerimizin en basit şekilde bir oyun haline getirilmiş halini hep birlikte oynayarak kendi içimizde paylaşıyoruz. Store testlerinde başarılı olan oyunlarımızı üretim sırasına alıyoruz. Stüdyomuzda mobil oyun geliştiriciler, oyun tasarımcıları, grafik tasarımcılar, performans pazarlama uzmanları gibi birbirinden farklı disiplinlerde uzmanlaşmış arkadaşlarımız ile çalışıyoruz

8- Oyunun mutfağında bütün işler Türkiye’de mi hallediliyor? Kısaca bir oyun ne gibi işlemlerden geçiyor?

Puzzle türü oyunlarımız bu konuda kendini kanıtlamış olan İstanbul stüdyomuzda tasarlandı, geliştirildi ve geliştirimeye devam ediyor. Daha sofistike bir oyun türü olan mid-core oyunlarımız ise Londra stüdyomuzda tasarlanarak hayata geçirilecek.

Eğenceli bir fikir ile başlayan oyun geliştirme süreci bu konuda uzmanlaşmış oyun tasarımcılarının bu fikri bir oyuna dönüştürmeleri ile başlıyor. Oyun tasarımcılarının detaylı bir biçimde hazırladıkları tasarım dökümanı yazılım geliştirme ve grafik tasarım aşamalarında bize yol gösteriyor. Oyunlarımızı tüm oyuncularımıza sunabileceğimiz kaliteye ulaştırmak için kullanıcı testi ve kalite kontrol süreçlerinden geçiyoruz. En son ancak en kritik aşamalardan birisi de lansman ve pazarlama aşaması.

 

9- Gram Games’in bundan sonraki gelecek planlarından bahseder misiniz?

Şu anda üzerinde çalıştığımız yeni oyunlar ve yeni oyuncu deneyimlerine ek olarak yakın gelecek için en önemli projemiz yeni açtığımız ve büyümeye başladığımız Londra stüdyomuz. Hem dünya çapında uzmanlaşmış insanlarla çalışarak bilgi transferi yapabilmek hem de rekabet gücümüzü arttırabilmek için Londra ve sonrasında gelecek olan yeni stüdyolar bizi heyecanlandırıyor. Ne kadar büyürsek büyüyelim, bizim için asıl önemli olan tarihte iz bırakacak oyunlara imza atabilmek ve bunu hergüne heyecanla başlamamızı sağlayan ekip arkadaşlıklarımızı koruyarak ve kültürümüzü geliştirerek yapabilmek.

 

10- Gram Games’te çalışmak isteyenlere tavsiyeleriniz neler olur?

Bizimle çalışmak isteyen arkadaşlarımıza en önemli tavsiyemiz başvurularında yaptıkları çalışmalar ve sonuçları hakkında detaylı bilgi paylaşmaları. Mezun oldukları okullar, mezuniyet notları gibi kriterler bizim için öncelik teşkil etmiyor, biz daha çok hayata geçirdikleri projeler, portföyleri ve gelecekte yapmak istedikleri ile ilgileniyoruz. Bir diğer önemli konu bizim çalışma şeklimize ve çalışma kültürümüze yatkın olmaları. Bir ekip sistemi içerisinde kişilerin insiyatif ve sorumluluk alarak kendi kendilerinin yöneticileri oldukları, hata yapmaktan değil ders çıkartmamaktan kaçınan ve bilginin ancak paylaşarak artabileceğine inanan arkadaşlar arıyoruz.

 

11- Son olarak eklemek istediğiniz birşey var mı?

Mobil oyun ekosistemini büyütmek amacıyla geçtiğimiz yıl yayınladığımız 2Tons İvmelendirme Programı’mızdan bahsetmek isteriz. 2Tons, Gram Games’in bağımsız oyun geliştiricilerine yönelik hazırladığı İvmelendirme Programı’dır.

Programımız kapsamında mobil dünyada yer almak isteyen bağımsız oyun geliştiriciler; teknik problemlerden şirketleşme sürecine, mobil pazarda başarı sağlamanın önemli ipuçlarından pazarlama, tanıtım ve reklam desteğine kadar, her türlü alanda tecrübelerimizden ve imkanlarımızdan faydalanabiliyor. Üstelik bunun için gelir ortaklığı talep etmiyor, maddi bir yükümlülük dayatmıyor ve herhangi bir sözleşme imzalamalarını beklemiyoruz. Buradaki tek beklentimiz, oyun geliştiricilerin birbirlerinin deneyiminden faydalanabilecekleri bir platform oluşturabilmek.

 

Adreslerle Gram Games:

Web:http://gram.gs

Facebook: https://www.facebook.com/GramGS

Twitter: https://twitter.com/GramGS

Instagram: https://instagram.com/GramGS

YouTube: https://www.youtube.com/GramGS


facebook'ta Paylaş twitter'a yolla Allah'a havale et

Yorumlar:

Sıradaki Oyun İçerikleri:

Sıradaki Haberler:

(25.6.2019)

İstanbul seçiminde 92 oy alan bağımsız aday, seçimin tekrarlanmasını istedi: ''Oylarım başkasına yazılmış...''

"Ben bunu çok net döverim..."

Sadi Güven, Kamu Görevlisi


Diğer yorumlar ->

(12.5.2019)

Kastamonu'da AKP döneminden 100 Bin TL'lik pastırma borcu devralan MHP yönetimi isyan etti: ''Nerede yediniz o pastırmaları?''

"İnşallah hepsini belediye binasında yememişlerdir. Yoksa 1 senede çıkmaz onun kokusu..."

Yelda Şuralı, Psikolog


Diğer yorumlar ->