Zaytung.Com
Zaytung
Uzun uzun yaz
BLOG

Uzatmalı Sevgiliden, Şirket Çekilişinde Çıkan Patrona... Hedef Kitleye Göre Yılbaşı Hediyesi Seçme Rehberi

-> Meteorolojinin kar için tarih vermesinin ardından, hangi gün kesinlikle kar yağmayacağı netlik kazandı...
-> Uzmanlar uyarıyor: ''Bir kere de biz söylemeden faydalı şeyler yiyin...''
-> Haber siteleri, ''Dikkat meteoroloji saat verdi'' başlığının milyonlarca kez tıklanacağı mübarek üç aylara girdi...
-> Erdoğan: ''Traktör üretimini % 65.8 düşürdük, çünkü çiftçiye traktör yetiştiremiyoruz. Her şey kontrolümüz altında...''
-> Futbolculara verdiği cezalara rağmen bir sonuç alamayan Fenerbahçe yönetimi, son çare olarak veli toplantısı yapmaya karar verdi...
FOTOHABER

Fenerbahçe'nin ligde galibiyet alabilmesi için gerekli şartlar netleşti...

Erzurumspor maçını geride bırakan Fenerbahçeli futbolcular, 20 Aralık'taki Giresunspor deplasmanı için Samandıra'dan ayrıldı...

SPOR

Türk Futbolu'nda ''Cumhurbaşkanlığı VAR Sistemi'' Dönemi: Erdoğan Görüntüleri Bizzat İzleyerek Son Kararı Verecek...

Türk futbolunda yeni tartışmalara kapı açan VAR (Video Yardımcı Hakem) sistemi ile ilgili olarak Cumhurbaşkanı Erdoğan devreye girmeye hazırlanıyor. VAR Odasını 6 kamera ile takip edecek olan Erdoğan, görüntüleri anlık olarak değerlendirerek intercom vasıtasıyla hakemlere son kararı bildirecek... devamı...
VİDEOHABER

TRT'ye haddi Paris'ten bildirildi...

HALKIN SESİ

Yetim ve öksüzler için kışlık mont ihalesini tasarruf gerekçesiyle iptal eden Gaziantep Şahinbey Belediyesi'nin reklam harcamalarını artırdığı ortaya çıktı...

"Gaziantepliler bunun hesabını sandıkta soracaasdkasda... Şaka şaka adamlar yiyor ama çalışıyora aynen devam..."
ASTROLOJİ

KOÇ (21 Mart - 20 Nisan)

Bu hafta yatmadan önce kombiyi kısarken, yirmili yaşlarınızın başında kendinize koyduğunuz hedefler ve şu an bulunduğunuz nokta arasındaki uçurumla ilgili kısa bir aydınlanma yaşayacaksınız. Sonrası biraz hüzünlü... devam...

Fantastik Canavarlar: Grindelwald'ın Suçları (Yargılanacaksınız!)

Enflasyonla mücadelede bir sonraki adım ne olsun?

Kapital 3. Cilt'ten, Aşiretler Raporu'na... 14 Şubat'ta Sevgiliye Hediye Edilebilecek Birbirinden Anlamlı 7 Kitap

Zaytung Zone

''Amaaan şimdi eve gidip kim yemek yapacak?'' şeklinde düşünen takipçilerimizi diğerlerinden bi tık daha fazla seviyoruz, dürüst olalım...

Türk Yapımı Online Cadılık ve Büyücülük Oyunu: Hexen Hegemony

Murat Özdemir'i Cezaevine Uğurlayan Türkiye, Hem Küfredip Hem Gözlerini Ayırmadan Bayıla Bayıla İzleyeceği Bir Sonraki Ruh Hastasını Bekliyor...

Televizyon yarışmalarında düzenli olarak ruh hastalarını izlemekten büyük keyif alan Türkiye, dün gece Murat Özdemir adlı eski bir tv yarışmacısını daha tarihin tozlu sayfalarına yollayarak ünlü yapacağı bir sonraki manyağı beklemeye koyuldu. devamı...

Zabıtaydı, Soğandı, Geziydi Derken Ekonomik Krize Bahane Bulma Konusunda Yazdan Beri İstikrarlı Bir Çizgi Tutturamayan Cumhur İttifakı'nda Bir Kez Daha ''Rahip Brunson'' Sesleri...

Ekonomik krize bahane bulmak için marketlere zabıta yığmaktan, soğan deposu basmaya kadar çeşitli yöntemler denedikten sonra en son olmayan protesto gösterilerine meydan okuma noktasına kadar gerileyen AK Parti ve ittifak ortağı MHP'den yerel seçimler öncesi kritik bir hamle daha geldi...devamı...

İçişleri Bakanlığı, Kamusal Alanlardaki Başıboş Çocuk Terörüyle Etkin Mücadele İçin Düğmeye Bastı

Blog

Yeni Başlayanlar ve Kafası İyi Olduğundan Hiçbir Şey Hatırlamayanlar İçin: AMSTERDAM

Bütün sene çalışıp para biriktirdiniz, prim aldınız, çifte maaş aldınız yahut babanızın fabrikası var ve bir Amsterdam planı yaptınız. Bugüne dek gidenlerin fotoğraflarına hasetle baktığınız, elleriniz titreye titreye like verdiğiniz o harikalar diyarına sonunda kavuşacaksınız. Lakin gurbet eller içinde en a. g. dağıtma ve dağıttırma potansiyeli barındırdan yörelerden olan bu şehre gitmeden evvel aklınızın bir kenarında bulunması gerekenler var. Bizzat kendi tercübelerimin imbiğinden süzdüğüm uyarıları, tavsiyeleri ve işinize yarayabilecek ekstradan 3-5 bilgiyi bırakıyorum buraya. Şimdiden tebrik eder, önümüzdeki 1 sene boyunca paylaşacağınız tbt'leri hasretle beklerim.... 

 

1. Bundan da bi içiyim nolcak ki…

Demeyin. Sakın demeyin. Her ne kadar yasal da olsa, bu yasal oluş hali bile sizin g.tünüzü başınızı ayrı oynatmaya fazlasıyla yeter. Coffee Shop’larda önünüze konan sigara menüsüne güzelce bakın. Gerekirse sözlük açın (arkadaşınıza da güvenmeyin, pislik yapası vardır belki). İçeceğimiz şeyin etkilerini ufak bir anlatımla biz turistlere belirten açıklamalar kabak gibi yazıyor orada.

Misal menünün o bölümüne iki tane çiçek, kelebek illüstrasyonu falan koydularsa bu kelebek göreceğiniz anlamına gelmiyor. Dümdüz kelebek oluveriyorsun, kanat çırpıp uçarım sanıyorsun demek büyük ihtimalle. Gerçekten de fiziksel olarak uçabilen bir canlı değilseniz kafanızda iyice bir tartıp öyle deneyin diyor yani... 

 
*Mekan önerisi; GreenHouse, Bulldog

 

2. Ellerim? ELLERİM? ELLERİME NOLDU LAN?

Yaaa. Bilmem kaç senelik elleriniz gitti yerine ışıklı, neonlu abuk subuk bir şey mi geldi? Arkadaşınız şekilsiz ve anlamsız bir hale mi büründü? Anlıyorum, tabi. Mushroom Effect canım o tam olarak. Madem onu yedin orda, acayipli ışık oyunlarına ve çeşitli cisim bozukluklarına uzunca saatler maruz kalacaksın demektir. 20 metre uzağındaki adamın yüzündeki sivilceye dahi görür hale geleceksin. Dragonlar uçacak belki de tepende. Bilemem ama durum kısmen böyle olacak. Yiyosa, ye diyorum. Aslında gitmişken ye tabi, Amsterdam’ın uçan ejderhaları, ne bileyim dans eden karıncaları meşhur…

Ha bir de, dozajlarına göre orada 1 pati, 2 pati, 3 pati (x-xx-xxx şeklinde de olabilir) gibi uyarılar var. Napıyoruz? En başta 1 pati deniyoruz yahut x. Dediğim gibi işte… Düşmeyin kanallara…

(Ha bi de bisiklet kullanmayın. Naçizane)

 
Tanıştırayım: 1 senelik kız arkadaşın Selin ve o da tam olarak senin şu an neye benzediğini çözmeye çalışıyor...

 

3. Bisikleti tam buraya koyduğumdan eminim ya?

Muhakkak öyledir. Aynen.... Peki emin misin bisiklet kiraladığına? Arkadaşlarınıza hava atmak için savurduğunuz check-in'lere harcayacağınız eforu, kesinlikle konumları telefonunuza kaydetmek için de harcayın. Bisikleti mi koydunuz şuraya? Hemen o şuranın yerini kaydedin. Daha sonrasında akıl tutulması, efendime söyleyeyim zihin mıcıklaması yaşamayın. İnsan bazen kendine hayret edebilecek hale gelebiliyor çünkü.

Sormaaa neden niçiiin, her şey yasallıktan….

 
- Abi emin misin buraya park ettiğinden?

 

4. Van Gogh Müzesi mi yoksaa Rijksmuseum mu?

Mantar yediyseniz eğer ve içinizde sanatsal ufak bir kırıntı var ise Van Gogh müzesini ısrarla tavsiye ediyorum. Ben isterim ki tablolarda gezin. İsterim ki ‘’Yıldızlı Gece’’ tablosunda yıldız olun. İsterim kiiii ‘’Almond Blossoms’’ tablosunun dalına konabilin kuş misali. Tabi bu demek değil ki Rijksmuseum’u gezmeyin. Gezin. Ne yiyip, ne içtiyeniz gidin gezin.  Anne Frank’ın Evi’ni de unutmayın. Meydandaki Madame Tussauds Müzesi’ne de gidip Angelina Jolie ve Brad Pitt’l fotoğraf çektirmeyin ama. Hem ondan burada var artık, hem de çok demode...


En azından tabloyu gif olarak görseniz o bile bi şey...
 

5. OHAAAAA…. AJAX!

Kızlar bu oha hepinize gelsin. Neden diyorsanız eğer açıklayayım hemen. Oradayken dileyin ki Amsterdam’ın Ajax futbol takımı maç kazansın. ‘’Bana ne ayol bundan’’ gibi bir şey muhakkak içinizden geçiyor ama toplu halde kutlamaya çıkan o kadar fazla yakışıklı beyi aynı anda bir daha nah görürsünüz. Hem de bunlar havaya kurşun sıkmıyor, inanabiliyor musunuz? Birbirlerine sarılıp, hoplayıp, zıplayıp eğleniyorlar. Gözünüze kestirdiğiniz bir bey diğer beye sarıldığında, diğer bey olasınız geliyor hatta. Yerinizde olsam gitmeden evvel takımın kadrosuna, ligdeki durumuna, en son yaptığı maçın gollerine ve tartışmalı pozisyonlarına falan bakarım, offside nedir diye açıp öğrenmeye çalışırım. Offside emek idi, belki de ekmek idi...
 

6. Eli boş dönmek olmaz

Hemen tavsiyelere başlıyorum. Babanneniz ve anneannenize bong hediye edin. Onu vitrinde görmeyi seviyolar nedense. Dedeniz ve babanıza pipe, annenize ise weed grinder. Kardeşlerinize cannabis lolipop, halalar ve teyzelere de cannabis biscuit. Tarımla ilgilenen akrabalarınız var ise salvia seeds alırsanız muhtemelen aileniz sonsuza dek parçalanmayacak ve sevgi içinde yaşayacaksınız.


Çünkü hayırlı evlat olmak bunu gerektirir... 
 

7. Brownie mi lan o?

Öyle de denebilir şekil ve tat itibari ile ama o brownieden daha fazlası. Genelde space cake denen brownie görünümlü şey, Coffee Shop'larda karşınıza ısrarla çıkacak. Tadı damağınızda 8-9 saat kaldığı gibi, beyninizin içinde de bir o kadar kalacak. Aman bana bir şey olmadı deyip ikincisini yemeyin. Bir şey olacak, yaklaşık 40 dakika sonra. Wait for it...

 
Ağızda dağılan lezzet...
 

8. Elbette Red Light...

Buraya kadar gelip de ‘’Red Light District’’i görmeden döneni havaalanında dövüyorlar. Hatta oraya kadar gittiyseniz de striptiz kulüplere uğrayın derim. Mesela Moulin Rouge isimli striptiz kulübünde kiliselerdeki oturgaçlardan var. Buraya oturup, 1 adet bedava içkinizi içip, size sunulan 4 adet şovu izlerken beni de hayırla anın. Kimi mekanların girişini ise Türk bodyguard'lar  bekliyor. Bunlar sizin de Türk olduğunuzu anladıkları an usulca sokulup ‘’canli zikiş’’ diyebilirler. Yaşandı bu. Panik yapmayın, "Lan yanlışlıkla Ankara pavyonuna mı geldik?!" diye canınızı sıkmayın. Oraya gidin. İndirim yapıyorlar girişte… 


Buradan böyle bakınca biraz hüzünlü evet...


9. İşe yarar bilgi…

Pork = Domuz

Uyarayım da açlıktan gözünüz döndüğünde, menüye gerekli hassasiyeti göstermediğinizde gezinizin geri kalanını tövbelerle geçirmeyin. Malımı biliyorum çünkü. Her boku yersiniz orada ama domuz eti kırmızı çizginiz olur. Aferim...

 

(Mervously Brüksel'den bildirdi)


facebook'ta Paylaş twitter'a yolla Allah'a havale et

Sizin Yorumlarınız:

Sıradaki Blog İçerikleri:

Sıradaki Haberler:

(6.12.2018)

Yetim ve öksüzler için kışlık mont ihalesini tasarruf gerekçesiyle iptal eden Gaziantep Şahinbey Belediyesi'nin reklam harcamalarını artırdığı ortaya çıktı...

"Gaziantepliler bunun hesabını sandıkta soracaasdkasda... Şaka şaka adamlar yiyor ama çalışıyora aynen devam..."

Oğuz Cağırtlar, Büfeci


Diğer yorumlar ->

(1.12.2018)

Rekabet Kurulu: ''Soğanda stokçuluk yok...''

"Soğan olmaz da fasulye olur turp olur illa bi şey bulunur. Hükümetimizin benim gibi milyonlarca geri zekalının hiç düşünmeden inanacağı yeni bir kriz bahanesi bulacağından kuşkum yok..."

Cemal Tomar, İşsiz


Diğer yorumlar ->