Zaytung.Com
Zaytung
Uzun uzun yaz
BLOG

Brahma'sı, Shiva'sı, Kali'si ve Diğer Gözleri Sürmeli Tipleriyle... Yeni Başlayanlar İçin Hint Mitolojisi

-> Kura çekiminin hemen ardından deplasmanda berabere kalıp İstanbul'da bir gol atarak Bayern Münih'i eleyen Mutlu D(32), çeyrek finaldeki rakibini beklemeye başladı...
-> Altın Kelebek ödül töreninde en iyi Youtuber seçilmeyen Cemil Y.(8), Minecraft'te terör estirdi...
-> Milli Savunma Bakanlığı'ndan ''Berdelli Askerlik'' açılımı: ''Seçiyorsun birini, senin yerine askere gidiyor. Nasıl ama?''
-> 2 yıl önce ''Bizimkisi öyle sıradan evlilikler gibi olmayacak'' sloganıyla dünya evine giren genç çift, pazar akşamını çay eşliğinde O Ses Türkiye izleyerek geçiriyor...
-> Hafta sonunu Kudüs'ü fethederek geçiren Türkiye, yorgunluğunu pazar akşamı futbol programlarıyla atıyor...
FOTOHABER

Şenol Güneş'ten Bayern Münih tepkisi: ''Ehehe şakacı seni ya... Şaka di mi?''

En parlak beyinlerini yurt dışına kaptıran Türkiye için durumu eşitleme adına tarihi fırsat...

ASTROLOJİ

KOÇ (21 Mart - 20 Nisan)

Bu hafta Rıza Sarraf'ın ifadesinde tesadüfen sizinle aynı ad ve soyadı taşıyan birinin ismi geçecek. Hayatınız boyunca zengin olmaya en fazla yaklaşacağınız bu kısa anın tadını çıkarın... devam...

Öteki Taraf (Yönetmen Özcan Deniz’den ‘iki kadın bir adam’ gerilimi. Bilin bakalım adam kim?), Yabancı (63 yaşında adam döven, işte benim Jackie Chan)

Halk oyunları yarışması için Macaristan'a giden 16 kişilik ekipten 11'i iltica etti...

"Halay başı iltica ettiyse geri kalanlar bilinçsizce onu takip etmiş olabilir. Halay öyle bir şey çünkü, sorgulayamazsın..."

Arafta (ABD Başkanı evladını kaybediyor), Kadın Savaşçılar (Zeyna yok, Beyonce hiç yok), Geliş (Filmi de var hatta kadın oynuyor bi tane)

Zaytung Zone

''Amaaan şimdi eve gidip kim yemek yapacak?'' şeklinde düşünen takipçilerimizi diğerlerinden bi tık daha fazla seviyoruz, dürüst olalım...

Türkiye’nin Gurur Gecesi: Furkan Atmaca(13) Yönetimindeki A Milli Takımımız FIFA 18’de Adını Finale Yazdırdı…

Dünya Kupası’na veda eden,oynadığı oyun ve aldığı kötü sonuçlarla sürekli eleştirilen Türkiye A Milli Futbol Takımı'nda yüzler FIFA 18’den gelen haberle güldü... devamı...

Bahçeli, bu kez de Suudi Arabistan'da oynanan büyük oyunu bozdu...

ROCKY tshirtü için ilk gözaltı kararı hangi şehirden gelecek?

Hazırsanız Soyguna Başlayalım: Çevrimiçi Rol Yapma Oyunu The Great Heist

82. İl İçin Kerkük, Musul, Halep, Gazze ve Kudüs Seçenekleri Arasında Kararsız Kalan Türkiye, Referanduma Gidiyor...

Türkiye'nin 82. ilinin neresi olacağıyla ilgili tartışmalar, son olarak Kudüs'ün de gündeme gelmesiyle birlikte tekrar alevlendi... devamı...

Ataşehir Belediye Başkanı'nın ''İmarda usulsüzlük'' ve ''Yakınlarına çıkar sağlama'' Gibi Nedenlerle Görevden Alındığını Öğrenen Türkiye Şaşkın: ''Bunlar ne ara suç oldu ki?''

İstanbul Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi'nin akşam saatlerinde İçişleri Bakanlığı tarafından hakkında yürütülen soruşturma nedeniyle görevden alınması gündeme bomba gibi düşerken, kararın imarda usulsüzlük, yakınlara çıkar sağlama gibi nedenlerle alınması daha da büyük bir şaşkınlığa neden oldu...devamı...

Türk İnternet Camiasının Usta Kalemi, Ölümünün 1. Yılında Törenlerle Anıldı

Blog

Seda Tripkolic'ten, Çek Git Bebeğim Musa'ya... Bir Neslin Ergenliğine (ve Mahalle'deki Internet Cafe'ye) Damgasını Vuranlar

Hepimizin ortak özelliği az çok fakir olmaktı. Ama yine de elimizde bir Samsung e-250, bir Nokia 7610 efendime söyleyeyim bir 6600 vardı. Bende e-250 vardı. Üzerimizden çıkarmadığımız ama sahte ama orijinal Adidas ceketler, elimizde ucuz mp3 çalarlar vardı. Okul çıkışlarında serseri arkadaşlarımızla buluşur, takılırdık. Serseri arkadaşlar dediğim de, saçında jöle var falan diye derse alınmayan ya da kendi hür iradesiyle okuldan kaçan elemanlar. Onlar nedense derse girmez ama okulun önünü de asla terketmezlerdi.

Her mahallede farklı konseptlerde 3-4 internet cafe olurdu. Mesela bizim mahallede (Karabağlar) Zoom, Vesaire ve Seyko vardı. Seyko oyun oynayanların tercihiydi. Çoluk çocuk olurdu genelde. Annem kardeşimi akşamları Seyko’dan toplardı. Ben Zoom’da takılırdım. Orası daha derli toplu, kadınların da tercih ettiği, ödev araştırılan, çıktı alınan, msn’de sohbet edilen falan bir yerdi. Vesaire’yi ne siz sorun ne ben söyleyeyim. 30 yaş üstü adamlar, porno izleyenler, sahte msn açıp türlü pis işlere girişen gruplar ve arada kaynayan oyun heveslisi 3-5 çocuk olurdu orada. O çocuklar umarım başlarına bir iş gelmeden çıkabilmişlerdir mekandan. 

2000’lerde ergen olmak işte böyle bir şeydi. Arka sıralarda aşk acısı çektik, sıralara kalpler kazıdık. Yeri geldi duygulandık, yeri geldi isyan ettik, yeri geldi kendimizden tiksindik. Bize apaçi diyenler oldu, aldırmadık (aldırmadık di mi lan? Şş?). Onlara inat bu şarkılara daha sıkı sarılıp Youtube'da rekorlar kırdırdık (Sene olmuş 2017 hala dinleyenler?) 

 

1. Seda Tripkolic - Gözlerinin Yeşilini Özledim

Ya da diğer bir adıyla ‘olamaz olamaz sensiz yarim’

Sene: 2008

Yer: İnternetkafe

Oyun: GTA Vice City - Metin 2 - CS 1.6

Yeşil göz lensinin moda oluşunun sebebi bu şarkıdır. Hala dinleyenler like…

 

2. Grup Koridor - Senin O Gözlerin Var Ya

Sizin de lisede gitar çalmayı bilen arkadaşınız var mıydı? Yoksa da bu şarkı sayesinde gitar çalmayı öğrenen kesin vardır. En olmadı Nokia 6600'den açarsın kanka…

 

3. Dj Akman - Seninle İlk Defa

Ezanı rap gibi söyledi, öldü diye mahallede konuşup üzülürdük. Neyse, duygulanmayan çıksın, kasıyo…

 

4. Neslihan – Hiç Sevmedim

Bu şarkıyı dinlerken yorganın altında gizli gizli ağladığını ikimiz de biliyoruz. Rahat ol kardeşim.

En sevdiğim yeri, şiir kısmına giriyo ya, orası. Tüyler diken… (O zamanlar tüyler baya dikendi zaten. Epilasyon kavramına uzaktık, yabancıydık :( )

 

5. Dj Soner Feat Esrarengiz – Lefkoşa Ortam

Zoom’a ne zaman gitsem bu çalıyordu. Ana masadaki çocuk ben içeri girince değiştiriyordu şarkıyı. (internetkafeye kız geldi toparlanalım beyler) Bir gün dedim ki, değiştirme kalsın. Karabağlarlı olmak bunu gerektirir…

 

6. Muhabbet – Sie Liegt In Meinen Armen

Ve işte ilk öğrendiğimiz almanca şarkı. İnternetkafelerin marşı idi adeta. İş libe diş dan gin zi foooort…

 

7. Berker – Bilmezdim Bir Daha Seveceğimi

Samsung e-250’den açılan teneffüs arası şarkısı. Tam duygulandık ağlıyoruz, ders zili çalıyor. ‘hocam, arkadaş ağlıyor, tuvalete gidebilir miyiz?’ Gidin evladım, gidin…

 

8. Dj Cambaz&Deniz Toprak – Hazan Nedir

DJ cambaz... Yozgat, Sorgun... 2017.... Hala bütün dertler bende ustaaa…. Abi masa 6 yı yarım saat uzatır mısın?

 

9. Gökçe Kırgız – Kalbime Gömerim O Zaman

Şimdi siz bu şarkıya ‘kezbanların milli marşı’ diyosunuz da. Ne var? Kalbimize gömdük mü, gömdük. Unuttuk mu, unuttuk. Sildik mi, sildik. Üff, snn be slk?!

 

10. Musa feat. Gülşah - Çek Git Bebeğim

Dalga geçmek için açtınız ve ciddi ciddi dinliyorsunuz değil mi? Öyle oluyo aynen. Çekinme kanka dinle ya, valla. Aç sesi aç aç.

 

11. Zeynep Sağdaş – Yarım Kalanlara Rağmen

İntihar etmeden önce tekrar düşünün. Aklınıza bu gelecek.

Bu arada, çılgın_serseri size titreşim gönderdi. ;)))

 

12. Cash Flow – Hayata Küstüm

Bakınız, hayata küsmek ve CS 1.6 arasındaki bağlantıyı bilmeyen bu şarkıları dinlemesin. Lütfen…

 

13. Kırık Gitar – Gözlerime Çizdim Seni

Yine bir yorgan altı zırlama şarkısıyla beraberiz. Ben internetkafede de dinlerdim. Helikopter kulaklığı, gözden akan bir damla yaş. Etrafına bakarsın sana bakan biri var mı diye. Oha, bi dakka. Kalkıp ana masaya gidersiniz. “pardon, masa 8 deki adama bakar mısınız bu ne terbiyesizlik?  Ben 11 e geçtim…”

 

14. İrem – Hayalet Sevgilim

Şu konuya açıklık getirelim arkadaşlar, İrem’in sevgilisi ölmemiş. Ama siz yine de öyle düşünüp dinleyin, daha güzel oluyo.

 

15. Eylem – Aman

Hep intihar edecek değiliz ya? “0:42 o salladığın dert değil yalnız” diye efsane bir yorum vardı. Onu da burada tekrar ölümsüzleştirmek istedim..

(berikciofisiyal Brüksel'den bildirdi)


facebook'ta Paylaş twitter'a yolla instela'da paylaş Allah'a havale et

Sizin Yorumlarınız:

Sıradaki Blog İçerikleri:

pekila.comPekila.com içerikleri:

Sıradaki Haberler:

(5.12.2017)

Halk oyunları yarışması için Macaristan'a giden 16 kişilik ekipten 11'i iltica etti...

"Halay başı iltica ettiyse geri kalanlar bilinçsizce onu takip etmiş olabilir. Halay öyle bir şey çünkü, sorgulayamazsın..."

Emrah Yaşabaş, Motokurye


Diğer yorumlar ->

(5.11.2017)

ABD Başkanı Trump: ''Bu kadar çok ülke olduğunu hiç bilmiyordum...''

"İnşallah 'Hepsini aklımda tutamıyorum, sayısını azaltalım bunların' diye emir vermez orduya. Deli bu çünkü. Manyak..."

Seda Bayhana, Mali müşavir


Diğer yorumlar ->